Moralitate si bun simt??? Bleahhhhhh!!!

Mai deunazi auzeam mare stire mare, cum ca, stimabilii Funar si Paunescu au creat un proiect de lege prin care sa se introduca sahul ca materie obligatorie de studiu la clasele 1 – 12.

Introducerea aceasta am simtit-o necesara la povestioara de astazi.

Se facea ca veneam si eu la munca, ca orice om care are de mers in fiecare dimineatza din timpul saptamanii: la munca. Ei, si cum veneam eu asa, la un moment dat ajung intr-o zona unde, de cateva luni incoace se construieste o ditamai cladirea. Pana aici, totul bine si frumos. Partea “complexa” a lucrurilor, este ca astazi, ca in nenumarate alte ocazii, minunatii constructori, (“sefii lumii” – ce pana mea), au hotarat ca lumea e toata a lor asa ca si-au scos tot calabalacul pe trotuar: betoniere, camioane, lopeti, etc.

Nimic de neocolit, si, pana la un punct si de inteles: oamenii muncesc, ce dracu, si asa sunt putini in tara asta care o fac.

Dar tot acesti oameni, din considerente evident personale, au hotarat ca pe langa calabalacurile lor muncitoresti sa mai parcheze si vreo cinci-sase masini personale, evident, tot pe acel ochi de trotuar. Hai sa zicem ca, cu un efort de imaginatie, si cu un talent de incepator la slalom, ne descurcam printre masini.

Dar ce te faci, cand la fiecare a doua masina, gasesti pe cate un alde “Dorel” care sprijina in cot luciul masinii si se uita la tine cum astepti sa treaca masinile de pe strada ca sa poti sa iti gasesti si tu un culoar minuscul de avansare.

Azi, fiiind artzagos de cum m-am trezit, ma iau de un “Dorel” din asta, si incep prima data si eu ca oamenii normali:”Pardon”. Se pare ca vocea mea firava nu s-a facut auzita. Tentativa 2:”PARDON!!!!”. Nimic. Mai degraba ma aud mustele decat Doreii de acolo. Vazand acest fapt ma indrept hotarat spre Dorel X care imi statea in cale, ca sa trec si eu pe trotuar, ce dracu, pe strada era ditamai convoiul de masini, si eu eram deja in intarziere. Cand ma apropii la un pas, Dorel X prinde viata:”Da ce faci domnu’, nu mai ai loc de trecut?”. Eu fac ochii ca de broasca, ma uit in jur, vad numai masini, utilaje, oameni ce stau mai ceva ca jaloanele pe strazi, si ma intorc catre Dorel X: “Ba da”, si il imping de umar sa se dea la oparte sa trec.

Dupa ce trec aud in spatele meu: “uite si la taranu’ asta. Se crede mare sef”

Ei da. Ce sa zic, sunt seful trotuarelor ( a nu se lua ca altceva, nu vreau conflicte cu doamnele-stapanele trotuarelor).

Deci, din ipostaza nou creata de sef al trotuarelor, as gasi de cuvinta ca minunatii si stimabilii si mult prea respectatii alde Funar, Paunescu, si alti capi iluminati ca acestia, sa se gandeasca mai profund la problema materiilor obligatori la clasele 1 – 12, si sa coboare stacheta asteptarilor in taramul realitatii. Noi avem nevoie de ore obligatorii de bun simt si minima morala, decat de sah. Prima data trebuie creata materia din care sa izvorasca intelectul. Pentru ca nu vad natia romana atat de miraculoasa incat sa se dezvolte intelectual la fel cum ar creste o padure tropicala in deserturile Saharei.

Sub deviza: “undes multi prostia-i si mai multa” declar dragoste eterna Romaniei! Bleahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

~ by Daniel Codrea on June 25, 2008.

Leave a Reply

 
