Cat de multi incap intr-un bus?

Ma chinuie gandul la cat de multi oameni intra intr-un bus?

Exista oare un numar standard? Sau pur si simplu e “trial and error”, adica intra atatia pana se mai poate misca busul.

Azi ma hotarasc sa fiu si eu mai comod. Asadar ies din casa mai tarziu, in ideea in care iau un bus, imi ia atatea minute sa ajung la astatia de langa birou, mai fac atata pe jos, si … voila. Dar, din pacate, nemaicirculand atat de des cu busul cum o faceam prin anii facultatii am cam uitat ce inseamna sa fii nevoit sa stai ca o sardea in picioare, si, cateodata, ca sa fie tacamul complet, sa mai si simti o teava sau o margine de scaun, cum incepe sa iti treaca prin piele de tare ce te apasa cei din jur.

Deci azi dimineata, ma cobor si eu mai lenes din bloc, ajung in statie, si surpriza…… : lume frate ca la ajutoare. Abia aveai loc pe trotuar sa mai tragi si tu o gura de aer. In conditiile date, ma uit derutat la ceas, mai adaug cateva minute de asteptare la timpul calculat dinainte si ma hotarasc sa astept cuminte, pe cat se poate, busul. Dupa cinci minute si inca vreo 20 de suflete agitate, apare si primul bus, troleu de fapt. In el, inghesuiala mai mare decat pe trotuar, deci imi zic sa mai stau inca cinci minute si ma sui in urmatorul. Dar constat ca acelasi gand l-au avut si ceilalti care asteptau, ba chiar se mai si coboara vreo doi, trei care nu mai puteau sa respire de cat de tare erau lipiti de geam, usa, persoana.

Dupa alte cinci minute si … de suflete noi aparute, vine al doilea troleu, de data aceasta chiar unul gol. Pana sa ma dezmeticesc si sa fac un pas inspre usa sa ma urc si eu, urca-te nene unde poti, sau mai bine zis daca ai curajul, pentru ca juma’ de picior trebuie sa iti atarne un picut in afara: pozitie standard, ce dracu.

Vazand ca oricum sunt in intarziere, cinci minute in plus nu inseamna nenorocire, astept si al treilea bus, in speranta ca acela va fi al meu. In timp ce acesta tot nu venea asist si eu la o discutie intre doua doamne inaintate in varsta care se plangeau de cat de “nesimtit este tineretul asta. Cum se mai inghesuie in troleibuze, si nici nu se ridica de pe scaun cand te vad!”.

Pai da, doamnele mele dragi, “tineretul asta nesimtit” are si el un loc de munca la care sefii nu sunt dispusi sa asculte in fiecare dimineatza cum tie ti-a fost cumva sa te urci intr-un bus care semana mai degraba cu o conserva. Acest “tineret nesimtit”, pe de alta parte si plateste pentru “luxul” de a se urca in bus. Si atunci, in rarele ocazii cand mai prinzi si tu un loc pe scaun, dupa ce iesi de la cutiutza de opt/noua/zece ore de munca, credeti-ma doamnele mele, ca in acele momente nu mai POTI sa te ridici sa lasi locul cuiva pentru ca esti mult mai slabit decat acea persoana. Dar oare pe cine intereseaza acest fapt?

“Un tanar nesimtit”

PS: azi am stat jos si nu m-am ridicat sa cedez locul!

~ by Daniel Codrea on November 22, 2007.

7 Responses to “Cat de multi incap intr-un bus?”

  1. iti merge pagina?

  2. incap oricatzi. atata doar ca eu, de obicei, las batranii sa stea jos. mi-e mila de ei, singura lor bucurie din ziua aia e sa prinda un loc pe scaunele alea de tabla.

    dani, sa te obijnuiesti ca pe blog o sa primesti si multe contraziceri!

    cu drag, andre
    bine ai venit printre noi!
    dai o bere!
    (trebuia sa fie ceva ceva pe interes)

  3. Singurul lucru ce vreau sa-l mentionez este ca si eu imi platesc dreptul a ma sede pe bucata aia de tabla. Ma consider o persoana normala, cu bun simt, si niciodata nu m-a deranjat sa cedez locul cuiva. Problema mea este legata de atitudine, de faptul ca, din simplul motiv ca li s-a oferit o gratuitate unii tind sa faca un sport din a te imbulzi in mijloacele de transport in comun.
    De aceea intrebarea era retorica, pentru ca oricum incap atatia cati sunt in momentul respectiv in statie. 🙂

  4. unii chiar nu au alta bucurie in viata decat se profite de respectiva gratuitae.asta unu la mana. doi la mana, la varste inaintate nu mai e usor nici sa stai 5 minute in picioare fara sa te dai de ceasul mortii…ai sa vezi ce bine iti pica sa ti se ofere locul.
    si trei la mana, nu se ofera locul nici cand e lejereala in bus.

  5. Mda. Si asta e adevarat. Bunul simt nu se invata la scoala. Ma bucur totusi ca eu am mai prins o felie din ea.

  6. Doamnele doamnele …. fiecare are intr-o oarecare masura rafularile lui. Problema este cum expunem astea in societate. Daca ne gandim ca un loc intr-o conserva te poate face un peste (nu specific de care ca sa evit reclama) in sos marinat, diferenta nu este prea mare daca ne gandim ca avem un loc sau nu pe scaun …. unii devin peste pe scaun altii in picioare. Diferenta este minora.
    Trebuie sa invatam sa traim cu batranii nostrii.

  7. Intr-un bus incap TOTI!!!!

Leave a Reply

 
